Steg 1: Välj produkter

Lägg till din första produkt för att börja med

Steg 2: Invänta offerter

Vi samlar in återförsäljarnas förslag, tar normalt inom 24 timmar.

Steg 3: Välj offert

Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.

Så fungerar det

Steg 1
Välj produkter/tjänster
Lägg till en eller flera produkter i din offertförfrågan.
Steg 2
Invänta offerter
Vi samlar in återförsäljares förslag och presenterar upp till sex offerter.
Steg 3
Välj offert
Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.

Välkommen till Pressa

Steg 1
Välj produkter/tjänster
Lägg till en eller flera produkter i din offertförfrågan.
Steg 2
Invänta offerter
Vi samlar in återförsäljares förslag och presenterar upp till sex offerter.
Steg 3
Välj offert
Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.
Värde ca 500 kr

Erbjudande!

Gör en offertförfrågan och genomför ett köp för minst 10 000 kr från någon av våra återförsäljare så bjuder vi på en svart Lenovo Essential Full HD Webbkamera 1920 x 1080.

Tillv.art.nr 4XC1B34802. *Gäller så länge lagret räcker. ** Max ett erbjudande per företag.

Tillv.art.nr 4XC1B34802. *Gäller så länge lagret räcker. ** Max ett erbjudande per företag.

Kundservice

Det är inte alltid lätt att veta vad man behöver när man ska köpa IT-produkter. Vi hjälper dig gärna att hitta rätt produkter och göra en bra offertförfrågan för att du ska få bästa möjliga offerter efter dina krav och önskemål.

Exempel på vad vi kan hjälpa dig med

  • Hitta rätt IT-produkter efter era behov
  • Frågor om specifika produkter
  • Ta fram produkter som saknas i sortiment
  • Skapa offertförfrågan
  • Ta reda på lagersaldo på önskad produkt
Chatta med oss?
Klicka här
Ring mellan 10:00-15:00
08-410 181 82

Vanliga frågor

Hur fungerar Pressa?

Vi har samlat Sveriges ledande IT- och teknikåterförsäljare som konkurrerar om att ge dig och din organisation ett så bra erbjudande som möjligt. Det enda du behöver göra är att ta in offerter på de IT-produkter som ni efterfrågar, invänta svar (ofta inom någon timme) och sedan jämföra och välja den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor. Tjänsten är helt gratis, utan krav på inköp och vänder sig till företag, föreningar, ideella organisationer samt offentlig verksamhet.

Varför ska jag använda Pressa?

För att ni ska kunna köpa in IT-produkter till bästa möjliga pris och spara tid som kan läggas på värdefullare saker än att undersöka utbud och förhandla med säljare. Hos oss kämpar återförsäljarna om att ge dig och ditt företag så bra offerter som möjligt för att få göra affärer med dig. Det finns en direkt konkurrenssituation och du får färdigförhandlade offerter ta ställning till genom bara några knapptryck. Enkelt, lönsamt och bekvämt.

Är det gratis att göra en offertförfrågan?

Jajjamen, att göra en offertförfrågan hos Pressa är helt gratis!

Hur blir jag kontaktad?

Du väljer själv om du vill bli kontaktad via e-post eller telefon, eller om du själv vill kontakta återförsäljaren. När du är inloggad på Pressa ser du själv se vilka återförsäljare som lämnat offert.

Hur hanteras mina personuppgifter?

Dina uppgifter förblir anonyma tills dess att en återförsäljare väljer att svara på din offertförfrågan. För mer information om hur Pressa behandlar dina personuppgifter vänligen läs mer här. Då får den återförsäljaren tillgång till dina bolagsuppgifter samt ser hur du vill bli kontaktad.

Hur snabbt kan jag få en offert?

Snabbt! Normalt blir du kontaktad inom 24 timmar.

Måste jag anlita någon av återförsäljarna som kontaktar mig?

Nej, du förbinder dig aldrig att anlita någon av de återförsäljare som du kommer i kontakt med via Pressa.

Får jag ett färdigt kostnadsförslag efter att jag skickat in min förfrågan?

Ja, återförsäljaren lämnar alltid ett färdigt kostnadsförslag på de produkter du efterfrågar.

Vem kan använda sig av Pressa?

Alla företag och organisationer kan använda sig av Pressa.

Kan jag som privatperson använda Pressa?

Nej, i dagsläget är Pressa inte en tjänst för privatpersoner.

Vilka krav ställer ni på anslutna återförsäljare?

Vi har hårda krav på våra återförsäljare. Vi kontrollerar att alla våra anslutna återförsäljare är godkända för F-skatt, är momsregistrerade och att de inte har några betalningsanmärkningar.

Vi säkerställer dessutom att våra anslutna återförsäljare är verksamma inom området i den kategori av produkter som efterfrågas.

Hur snabb är leveranstiden?

Leveranstiden varierar beroende på vilken återförsäljare du väljer samt vilka produkter du väljer och hur stor din beställning är. Men alla våra återförsäljare gör sitt bästa för att du skall få dina produkter så fort som möjligt.